All Good Things

Titel All Good Things
Längd 101min

All Good Things är baserad på ett av New Yorks mest omtalade kriminalfall och utspelar sig under det glada 80-talets överflöd. David Marks är son till en förmögen fastighetsmagnat, men vill inte ha någonting att göra med vare sig familjeföretaget eller faderns kontrollbegär. När han träffar Katie, en studerande från arbetarklassen, bestämmer han sig för slå sig ner på Vermonts landsbygd. När fadern till sist lyckas locka tillbaka honom till stan, återvänder Katie till sina studier och börjar skapa sig ett eget liv. Ju mer självständig Katie blir, desto mer förvandlas David till en våldsam och dominant man. Familjens mörka hemligheter börjar komma upp till ytan och när Katie försvinner spårlöst uppdagas en skrämmande sanning.

Ryan Gosling spelar en ung oförskämd man som tar dagarna lite som dom kommer och bryr sig inte speciellt om någon eller något. Tills den dagen han träffar en förtjusande ung dam (Kirsten Dunst) som behöver hjälp med sina rör i köket. Kärleken strålar vid första ögonkast och det dröjer inte länge tills de båda är tillsammans och börjar på sitt egna liv.

Men vart efter förhållandet löper vidare så uppstår bekymmer till den grad att dansen på rosor blir till en tunnel fylld med glas att krypa igenom. Filmen i sig känns seglivad igenom hela filmen så till en milda grad att man bitvis känner sig slö och funderar på om man har lust att se klart filmen. Det positiva och som gör att filmen får en 2:a i betyg i stället för en 1:a är Ryan Goslings prestation i filmen, som till stör del är anledningen att se klart filmen för att se hur hans karaktär utvecklar sig.

© Sandrew Metronome AB

Nicklas Astfors

"One does not simply leave a Marvel movie before the end of the credits" Läs mer om och med Nicklas Astfors på MrFim →