Beyond the Grave

Titel Beyond the Grave (Porto Dos Mortos) (2010)
Längd 89min

In a devastated post-apocalyptic world where the rules of reality are transformed by magic and madness, a vengeful police officer searches for a possessed serial killer in a battle of the not-so-good versus absolute evil.

Ibland så händer det saker som man inte kunde gissa skulle hända om man så fick en miljon chanser, eller vad sägs om att man loggar in på datorn och ser att man har fått ett meddelande från Brazilen och där man undrar om vi på MrFilm skulle kunna tänka oss att recensera deras postapokalyptiska zombie film, då kan man ju helt enkelt inte låta bli.

Vanligtvis så är jag inte det största av fanatiker när det kommer till filmer där det talats ett annat språk än svenska eller engelska, detta är ju dessvärre en produkt av att man under lång tid vant sig vid att få kultur serverad där man inte måste läsa sig till dialogen, men samtidigt så är det något som jag har lärt mig under tiden som jag har recenserat film så finns det faktiskt andra länder än Sverige och USA och som trott eller också kan producera kultur, och då som oftast högst intressant sådan.

Som ett fan av delvis serietidningarna men så väl serien ”The Walking Dead” så var det med stora förhoppningar jag satte igång filmen, direkt sätts tempot, och för att vara ärlig så är det inte samma fart som jag hade förväntat mig att det skulle vara, men det funkar ändå, även fast det känns som om man försöker stundvis att replikera Tarantino och då i synnerhet hans ”Kill Bill”, vilket funkar stundvis. Det största problemet jag upplever med filmen är att ljudmixningen känns långt från komplett och överlag så är hela filmen mixat i en relativt låg volym som dessvärre blir till ett störning istället för att öka det dramatiska i berättelsen.

© 2011 Lockheart Filmes LTDA.