Death Race 2

Titel Death Race 2 (2010)
Längd 100min

Death Race 2 utspelar sig i en nära framtid där USA:s ekonomi börjat förfalla och den våldsamma brottsligheten är på väg bortom all kontroll. Privata fängelser har öppnats och skapat en laglös subkultur som styrs av gäng, kallblodiga mördare och sociopater. Det värsta av dessa fängelser är Terminal Island. Innanför dess murar hålls en brutal tävling som ställer fångarna mot varandra i stålförstärkta och tungt beväpnade fordon: Death Race. Vinnaren belönas med friheten - det vill säga om han överlever för att kunna njuta av den...

Till min stora förvåning så visar det sig tyvärr att uppföljaren till en av Jason Statham‘s bästa filmer, inte ens innehåller Jason Statham och dessutom är en STV.
Men som någon klok en gång sa ”döm inte boken efter dess omslag”, så var jag ändå tvungen att titta, ty jag upptäckte till min stora förvåning att Danny Trejo var med i filmen.

Om man ställer denna film och jämför den mot den första i serien så är denna på långa vägar slagen av storebrodern som är en sån där skön hjärndöd film som man kan se på när man ligger en söndag på soffan och är bakis och har en stor pizza framför sig. Man behöver inte vara med hela tiden för att förstå sig på filmen, men trots det så är väldigt bra. Med facit i handen så är uppföljaren även den med i denna söndagsscen men spelar då rollen som baksmällan. Filmen får en tvåa i betyg och det enkommet för att Danny Trejo och Sean Bean är med.