Harry Potter och Dödsrelikerna: Del 2

Titel Harry Potter och Dödsrelikerna: Del 2 (Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2) (2011)
Längd 130min

I den storslagna finalen eskalerar kampen mellan det goda och det onda i trollkarlarnas och häxornas värld till ett fullskaligt krig. Mycket står på spel och ingen går säker. Men det kanske blir Harry som får göra den slutgiltiga uppoffringen när den sista uppgörelsen med Lord Voldemort når sin klimax. Allt slutar här.

Så var det äntligen dags att säga adjö till Harry, Ron & Hermione och resten av alla underbart härliga karaktärerna som innefattas i Harry Potter filmerna och likväl böckerna. Innan den första delen hade blivit släppt så kom informationen om att den andra delen skulle visas i 3D på biograferna, och med den informationen så kan man vara relativt säker på att det är en avslutning av episka proportioner som kommer att erbjudas.

Tidigare i filmserien så var filmerna lite lättare att ta till sig, men vart eftersom skådespelarna blir äldre och andra faktorer ändras så blir filmerna mer mörka och djupa, vilket uppskattas då det är allt för ofta inte är fallet i andra filmer som är lika hypade/stora som Harry Potter. Tidigare delar av serien har jag läst böckerna och sedan sett filmerna och blivit förbannad över vad som har utelämnats i filmen, men i det här fallet så har jag endast sett filmen och den upplevelsen är desto bättre och för att summera det hela så är det en värdig final som syr ihop säcken snyggt och prydligt.