How to Make Love to a Woman

Titel How to Make Love to a Woman
Längd 87min

How To Make Love To A Women handlar om Andy som hör sin tjej Lauren sucka frustrerat efter att de älskat, han får panik och känner sig som en värdelös älskare. Vad han inte vet är att Lauren snarare börjar bli trött på Andys problem att kommunicera och hon börjar allvarligt fundera på om de är rätt för varandra. Detta missförstånd får Andy och hans bäste vän Layne (Eugene Byrd) att försöka finna svaret på gåtan hur man bäst tillfredsställer en kvinna. Men Andy fortsätter att misslyckas och Lauren ledsnar till slut och börja dejta en gammal kärlek. När hon tackar ja till ett jobberbjudande i en annan stad inser Andy att han snabbt måste hitta ett sätt att vinna henne tillbaka.

När man läser att en fd. porrskådespelare är med i en vanlig spel film, en film som dessutom släpptes DTV/STV i Sverige då blir man lite skeptiskt, men heter det inte att man inte ska döma boken efter dess omslag? Eller rättare sagt filmen, sagt och gjort och jag gav den en chans och totalt ignorerade de två punkterna jag just räknat upp. En utav dom få saker jag inte är speciellt road av är när filmer har sin credlist innan filmen, så att man nästan har somnat innan filmen börjar. Men här har man varit relativt om inte nästintill super smarta, dom hade en credlist i början utav filmen, och det tog ett bra tag för mig att se att det faktiskt var en, när jag väl gjorde det så pausade jag filmen och spolade tillbaka då jag ville se vad jag hade missat, så pass snyggt och smart hade dom gjort det.

Som sagt så handlar filmen om Andy och hans problem han har med sin tjej, och eftersom hon är hans allt så går han till botten med mysteriet över hur han ska få henne till Orlando. Tempot i filmen är helt okej, då det varar med roliga scener och mer scener där man får reda på mer om storyn och en utveckling till historien, en utav min absoluta favorit scener utspelar sig när ”Andy” är hemma och sina föräldrar och en högst komisk dialog uppstår vid matbordet, en scen som slutade på ett sätt som var helt oväntat för min del. För att summera det hela så är det en rulle som är helt okej en sån där skön slapp söndagseftermiddag.

1 stjärna2 stjärnor3 stjärnor4 stjärnor5 stjärnor (1 röster, genomsnitt: 2,00 av 5)