I, Frankenstein

Titel I, Frankenstein (2014)
Längd 92min

Doktor Frankensteins skapelse Adam (Aaron Eckhart) har överlevt och befinner sig i en mörk och dyster nutid där ett hemligt krig mellan väktare och demoner rasar. Adam som inser att han med sin odödlighet sitter på nyckeln till mänsklighetens öde måste snabbt välja sida i kampen mellan gott och ont.

Ibland (tyvärr alldeles för sällan numera) händer det att det kommer en titel som man absolut inte har en aning om, och man kan inte minas att man har sett filmen på biorepertoaren eller på något annat sätt blivit nämnd i något forum/media, men så får man helt plötsligt syn på omslaget/postern till den hitintills okända filmen och så känns det i hela kroppen att den vill jag verklige se, och precis så var det med I, Frankenstein.

Tidigare så har inte Aaron Eckhart tillhört några av mina absoluta favorit skådespelare, men för den delen så är han inte okänd. Dock så tror jag mer att det handlar om turen eller oturen att få/välja rätt roller som har varit det största bekymret för Aaron. Här måste jag säga att han känns helt rätt och det är snarare castingen/valet av andra skådespelare som istället stjälper filmen. Stundvis så känns filmen oerhört korrekt och stundvis så ser man inte vart man har trickfilmat och det hela känns som att det faktiskt är inspelat i verkligheten och att inget CGI har använts, men så kommer stunder då CGI:n inte riktigt övertyger och man ser på visa ställen att man antagligen har struntat i att lägger ner mer möda för att få det att se bättre ut, det tycker jag är tråkigt då jag i övrigt inte hittar något annat anmärkningsvärt, som märkbart drar ner helhets intrycket för filmen.

© 2013 LAKESHORE ENTERTAINMENT GROUP LLC AND LIONS GATE FILMS INC.