Jack and Jill

Titel Jack and Jill (2011)
Längd 91min

Jack Sadelstein (Adam Sandler) är en framgångsrik reklamchef i Los Angeles som har en vacker fru (Katie Holmes), fina barn och en sak som han fasar för varje år: att få besök av sin identiska tvillingsyster Jill (också Adam Sandler). Jills bekräftelsebehov och passiva aggressivitet gör Jack vansinnig och vänder upp och ned på hans vanligtvis stillsamma liv. Saker och ting glider Jack ännu mer ur händerna när Jill bestämmer sig för att stanna längre och han börjar tro att hon aldrig tänker åka hem!

Som så många andra gånger i Sandler-filmer är det de små detaljerna som gör filmen, eller åtminstone höjer dess betyg. Visst är Adam Sandler rolig, speciellt i rollen som kvinna, men det är inget vi inte sett förut, storyn är också den rätt förutsägbar och känns bekant. Men lägg till ett barn som älskar att tejpa fast saker på sin kropp (inklusive familjens hamster), Johnny Depp iklädd en Justin Bieber – tröja samt en stackars ponny som blir liggande med alla fyra ben spretande under Jills stora kroppshydda, samt många fler liknande små händelser så har du ändå en helt okej film som duger gott en regnig sommardag. Ett extra plus för att så många kända namn medverkade i filmen som sig själva, däribland Johnny Depp (som sagt), Al Pacino och Shaquille O’Neal.