The Green Hornet

Titel The Green Hornet
Längd 119min

Han är förläggare dagtid och en maskerad brottsbekämpare när mörkret faller. Hans ständige sidekick är Kato och tillsammans med sin japanske vapendragare färdas han runt i bilen "The Black Beauty", beväpnade med specialpistoler, knockoutgas samt Katos närstridskunskaper blir de en duo att frukta... Filmen bygger på Britt Reids äventyr.

Här i sverige så är inte ”The Green Hornet” vidare känt, och innan jag såg filmen så var jag tvungen att ta en vända på nätet för att få reda på om detta vara något nytt eller något som funnits sen tidigare. Vid en närmare undersökning visar det sig att det var en radioshow som sändes mellan 1936 och 1952, för att sedan bli serietidningar av och nu en film.

I rollen som Britt Reid alias The Green Hornet så ser vi Seth Rogen, mannen som vid 29-års ålder inte har åstadkommit speciellt mycket som är imponerande, men trots det så verkar det vara hans och hans minst lika ”imponerande” kollega Jonah Hill:s tid att vara med i ”allt”. Det enda positiva är väl att Hollywood gör rum för skådisar som inte är smala och inte har allt för mycket hjärna, så att flera människor kan drömma om att att göra karriär i Hollywood.

Om vi nu ska sluta smutskasta den nya generationen av skådespelare och återvänder till filmen så är den tyvärr ett halv taffligt försök att göra något som skulle kunna varit coolt, till en seg film som har sina toppar men dessvärre har alldeles för många dalar. På sin höjd finnar man denna film intressant en slö söndag när det är mjukisbyxor och pizza som gäller.

1 stjärna2 stjärnor3 stjärnor4 stjärnor5 stjärnor (1 röster, genomsnitt: 1,00 av 5)