The Last Stand

Titel The Last Stand (2013)
Längd 107min

Cortez, en mexikansk drogkartelledare, har flytt från ett amerikanskt fängelse och försöker desperat att ta sig över gränsen till Mexiko med 400 miljoner dollar med sig. Det enda i hans väg är en sheriff och hans oerfarna personal.

När filmen skulle ha svensk biopremiär så ändrade sig filmbolaget sig i sista stund och sa istället att filmen inte skulle få någon svensk biopremiär, utan att man den skulle gå direkt till DVD och Blu-Ray, detta mottogs inte särskilt väl från dom svenska Arnold-fansen. Men nu nog pratat om dessa teknikaliteter. Jag antar att Arnold fick blodad tand att vara framför kameran igen efter succéerna med The Expendables-filmerna. Om inte förr så märker man nu att Arnold har blivit till åren kommen, men trots det så har en del överraskningar kvar i rockärmen. Stundtals så känner man att filmen har en viss benägenhet till att tendera åt B-films hållet, men trots det så är det en sån där lagom avancerad action rulle som inte kräver allt för mycket att av sin tittare.

En annan trevlig syn är ju alltid när svenska skådisar får vara med i stora produktioner, den här gången är det Peter Stormare som är med i ett hörn och spelar bad guy, vilket verkar ha blivit lite av hans grej. För att summera det hela så kan jag till viss nivå förstå varför filmen inte gick upp på bio, då publiken antagligen skulle se filmen för Arnold istället för själva filmen, vilket i slut ändan skulle antagligen kanske hade gjort att filmen bara släpptes på DVD. För visst är filmen bra, men anledningen till att se filmen är ju för viss person med ett nästintill omöjligt efternamn och som kommer från Österrike.