The Lucky One

Titel The Lucky One (2012)
Längd 101min

Logan Thibault återvänder hem från kriget i Irak vilsen och utan mål. Han bestämmer sig för att söka rätt på Beth, kvinnan vars bild av en slump räddade hans liv för att tacka henne. Han finner henne och de blir vänner. Vänskapen utvecklas till en romans och Logan blir allt mer övertygad om att det inte var slumpen utan ödet som förde honom dit. Men Beths liv är inte så okomplicerat som han först tror.

Det låter lovande. Författaren till hyllade The Notebook, en av de gulligaste kärlekssagorna är tillbaka. Men tyvärr lever inte filmen upp helt till det förväntade. Till att börja med är inte rollsättningen den bästa, jag vet itne om Zac Efron är rätt kille för den här typen av roll, men å andra sidan någon gång måste vara den första och han gör väl ett helt okej jobb ändå. Men film ska väl vara till för tittarna och för deras skull hade någon annan skådespelare varit ett bättre val.  Blythe Danner däremot passar jättebra i sin roll som Beths mormor, en kvinna med mer insikt än sitt barnbarn och som kommer med roliga fräcka kommentarer, blickar med mera.

Filmen i sin helhet blir dock lite stel och väldigt förutsägbar. Det är inte det att den inte försöker, men den lyckas inte riktigt utan stannar på medelmåtta. Den duger att kolla på en trist dag men suktar du efter en riktigt härlig, gripande kärlekshistoria kommer du förmodligen bli lite besviken.

© 2011 Warner Bros. Entertainment Inc. - - U.S., Canada, Bahamas & Bermuda. © 2011 Village Roadshow Films (BVI) Limited - - All Other Territories