Tokarev

Titel Tokarev (2014)
Längd 98min

Paul Maguire (Nicolas Cage) har blivit laglydig och lämnat sitt kriminella liv. Men hans förflutna kommer snart ikapp honom då den ryska maffian kidnappar hans dotter. Paul är tvungen att ta till hårdhandskarna och alla otillåtna medel som står till buds för att få tillbaka henne och för att ta hämnd. Han samlar ihop sitt gamla gäng och ger sig ut på jakt efter sin egen upprättelse.

Jag vet, jag vet så väl vid det här laget att det är nästan synd om Nicholas Cage, det är synd att han får så oerhört många mindre bra roller efter varandra att man nästan tycker synd om honom. Jag menar vad hände efter 90-talet? Med succér så som Con-Air, The Rock och Face/Off så kändes det som att han popularitet aldrig skulle dala, men det verkar som att det är dags nu och det med råge. Tyvärr måste jag säga, dock så har han gjort några hyfsade till över godkänt titlar de senaste åren, men tyvärr så kommer inte Tokarev i närheten av dessa, utan ska vara glad om den får godkänt över huvud taget.

Visserligen så är det inga större problem att ta sig igenom filmen, men det finns inget som väcker entusiasmen och som får en att vakna till och bli intresserad av filmen, samtliga karaktärer, skådespelare, ja hela storyn och filmen känns så där och om det inte hade varit för att filmen har ett lite annorlunda slut, ja man kanske rent av skulle kunna kalla det hela för en twist så hade nog filmen inte ens fått betyget godkänt, men det ändå smarta och finurliga slutet så visar man att man vill, även fast det inte går hela vägen.